ADANA KULİSİ
Köşe Yazarı
ADANA KULİSİ
 

28 yılda ne değişti?

27 Haziran 1998 Cumartesi günü yaşanan Adana-Ceyhan Depremi, ülkemizin ilk büyük kentsel depremi olarak kayıtlara geçti. Sıcak bir yaz günü saatler 16.55’i gösterdiğinde, Adana, Ceyhan merkezli sallandı. 145 yurttaşımızı kaybettik, bini aşkın vatandaşımız yaralandı. Allah’tan bir yaz günüydü, güneş daha batmamıştı. Hemen ertesi gün, dönemin Cumhurbaşkanı rahmetli Süleyman Demirel, çok erken saatlerde Adana’ya geldi. Sayın Cumhurbaşkanı Demirel, Valilikten beraberindeki heyet ve basın mensuplarıyla birlikte Ceyhan’a hareket etmişti. Adana’ya ilk gelen kendisiydi… Aradan 28 yıl geçmiş. Adana-Ceyhan depreminin ardından bir yıl sonra Marmara, Gölcük depremi yaşandı. Binlerce insanımızı kaybettik. Sonra… 6 Şubat 2023’te asrın felaketi Kahramanmaraş merkezli o büyük depremleri gördük. Adana-Ceyhan’da da, Gölcük’te de, Van’da da, Kahramanmaraş merkezli o büyük afetlerde yaralarımızı millet olarak sardık. Yaralarımızı sarmak büyük, gıpta edilmesi gereken bir haslet. Ama şurası da bir gerçek. Yaralarımızı sarmadan önce, önlem almamız gerekmez mi? Marmara depremi ülkemiz için milattı. O yıllarda yönetmelikler değiştirildi, iyi de yapıldı. Ama 6 Şubat felaketi, bu değişikliklerin yeterli, köklü bir çözüm olmadığını bizlere hatırlattı. Ülkemiz, ne yazık ki bir depremler ülkesi. Bu gerçeği kabullenip, bilimin, fennin gereklerini yerine getirmeliyiz. SORULAR 27 Haziran 1998 tarihinde meydana gelen 6.3 büyüklüğündeki Ceyhan-Adana depreminin 28. yıldönümünde, Jeoloji Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Dr. Mehmet Tatar’ın, Türkiye’nin deprem gerçeğiyle yüzleşmesi ve riskli yapı stokuna karşı acil önlem alınması gerektiğini söylediğini biliyor musunuz? Karataş Belediye Başkanı Ali Bedrettin Karataş, ilçe genelinde yürütülen kaldırım bakım ve onarım çalışmalarını değerlendirirken, eksiklerin giderilmesi ve Karataş’a değer katacak hizmetlerin hayata geçirilmesi için yoğun çaba sarf ettiklerini söylediğini biliyor musunuz? MHP KAÇEP İlçe Başkanlığı ile Yeşilay iş birliğinde Karaisalı’da gerçekleştirilen “Bağımlılıkla Mücadele Semineri”nde, toplum sağlığını tehdit eden bağımlılıklara karşı bilinç oluşturulması hedeflenirken, Belediye Başkanı Bekir Şimşek’in de çalışmalara destek verdiğini biliyor musunuz?
Ekleme Tarihi: 28 Haziran 2026 -Pazar

28 yılda ne değişti?

27 Haziran 1998 Cumartesi günü yaşanan Adana-Ceyhan Depremi, ülkemizin ilk büyük kentsel depremi olarak kayıtlara geçti. Sıcak bir yaz günü saatler 16.55’i gösterdiğinde, Adana, Ceyhan merkezli sallandı. 145 yurttaşımızı kaybettik, bini aşkın vatandaşımız yaralandı. Allah’tan bir yaz günüydü, güneş daha batmamıştı. Hemen ertesi gün, dönemin Cumhurbaşkanı rahmetli Süleyman Demirel, çok erken saatlerde Adana’ya geldi. Sayın Cumhurbaşkanı Demirel, Valilikten beraberindeki heyet ve basın mensuplarıyla birlikte Ceyhan’a hareket etmişti. Adana’ya ilk gelen kendisiydi… Aradan 28 yıl geçmiş. Adana-Ceyhan depreminin ardından bir yıl sonra Marmara, Gölcük depremi yaşandı. Binlerce insanımızı kaybettik. Sonra… 6 Şubat 2023’te asrın felaketi Kahramanmaraş merkezli o büyük depremleri gördük. Adana-Ceyhan’da da, Gölcük’te de, Van’da da, Kahramanmaraş merkezli o büyük afetlerde yaralarımızı millet olarak sardık. Yaralarımızı sarmak büyük, gıpta edilmesi gereken bir haslet. Ama şurası da bir gerçek. Yaralarımızı sarmadan önce, önlem almamız gerekmez mi? Marmara depremi ülkemiz için milattı. O yıllarda yönetmelikler değiştirildi, iyi de yapıldı. Ama 6 Şubat felaketi, bu değişikliklerin yeterli, köklü bir çözüm olmadığını bizlere hatırlattı. Ülkemiz, ne yazık ki bir depremler ülkesi. Bu gerçeği kabullenip, bilimin, fennin gereklerini yerine getirmeliyiz. SORULAR 27 Haziran 1998 tarihinde meydana gelen 6.3 büyüklüğündeki Ceyhan-Adana depreminin 28. yıldönümünde, Jeoloji Mühendisleri Odası Adana Şube Başkanı Dr. Mehmet Tatar’ın, Türkiye’nin deprem gerçeğiyle yüzleşmesi ve riskli yapı stokuna karşı acil önlem alınması gerektiğini söylediğini biliyor musunuz? Karataş Belediye Başkanı Ali Bedrettin Karataş, ilçe genelinde yürütülen kaldırım bakım ve onarım çalışmalarını değerlendirirken, eksiklerin giderilmesi ve Karataş’a değer katacak hizmetlerin hayata geçirilmesi için yoğun çaba sarf ettiklerini söylediğini biliyor musunuz? MHP KAÇEP İlçe Başkanlığı ile Yeşilay iş birliğinde Karaisalı’da gerçekleştirilen “Bağımlılıkla Mücadele Semineri”nde, toplum sağlığını tehdit eden bağımlılıklara karşı bilinç oluşturulması hedeflenirken, Belediye Başkanı Bekir Şimşek’in de çalışmalara destek verdiğini biliyor musunuz?
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve egemengzt.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.