“Basının güçlenmesi için çalışmalarımız sürüyor”

GÜNDEM 23.06.2026 - 14:13, Güncelleme: 23.06.2026 - 14:13 267 kez okundu.
 

“Basının güçlenmesi için çalışmalarımız sürüyor”

Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Adana Bölge Müdürlüğü sorumluluk alanında yer alan illerden gelen gazete ve internet haber sitesi temsilcileriyle Adana’da düzenlenen istişare toplantısında bir araya geldi. Bölge ziyaretlerine önem verdiklerini belirten Genel Müdür Çay, bu tür buluşmaların basın mensuplarıyla doğrudan iletişim kurma açısından önemli olduğunu ifade etti.
Bölgedeki resmî ilan ve reklam desteklerine ilişkin bilgi veren Çay, 2025 yılında bölge basınına 350 milyon lirayı aşkın kaynak aktarıldığını, 2026’nın ilk döneminde ise bu tutarın 213 milyon liraya ulaştığını açıkladı. Kurum olarak yayınların gelirlerini artırmaya yönelik projeler üzerinde çalıştıklarını belirten Çay, kamu kurumları başta olmak üzere tüm paydaşlarla iş birliği içinde sektöre yönelik çözümler üretmeye devam ettiklerini söyledi. Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Adana Bölge Müdürlüğü görev alanında bulunan resmî ilan ve reklam yayımlama hakkına sahip gazete ve internet haber sitelerinin temsilcileriyle bir araya geldi. Adana, Hatay, Kayseri, Mersin, Niğde ve Osmaniye illerinden katılım sağlayan 70 süreli yayın temsilcisiyle gerçekleştirilen istişare toplantısında sektördeki gelişmeler değerlendirilerek, geleceğe yönelik beklentiler ele alındı. Çeşitli vesilelerle bölge ziyaretleri yapmaya gayret ettiklerini dile getiren Genel Müdür Çay, bu toplantılarda basın camiasının temsilcileriyle bir araya gelme imkânı bulduklarını ifade etti. 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybedenleri yâd eden Çay, Kurumun o zorlu süreçte basının faaliyetlerini yerine getirebilmesi adına önemli kararlar aldığını hatırlattı. Depremin etkisinin devam ettiği 4 ilde muafiyetlerin 2027 yılının başına kadar uzatıldığını bildiren Çay, “İnşallah, yeni kararlar almaya ihtiyaç duymadan, depremin izlerini geride bıraktığımız bir döneme kavuşuruz” temennisinde bulundu. Basınımızın gelirlerini artırmak için çabalıyoruz Bölgeye yönelik resmî ilan ve reklam desteklerine değinen Genel Müdür Çay, 2025 yılında bölgedeki basın kuruluşlarına 350 milyon lirayı aşkın bir kaynak aktarıldığını; 2026’nın ilk döneminde ise bu rakamın 213 milyona ulaştığını açıkladı. Çay, “Genel Müdürlükte ve Bölge Müdürlüklerimizde görev yapan arkadaşlarımız, yayınlarımızın daha fazla gelir elde edebilmesine katkı sağlayacak projeler geliştirmek için gayret gösteriyor. Kamu kurumları başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla yakın temas halinde, sektörün ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmeye çalışıyoruz” ifadelerini kullandı. Genel Müdür Çay, ilan ve reklam desteklerinin yanı sıra basın çalışanlarına avantaj sağlayacak kurumsal işbirlikleri geliştirdiklerini belirtti. Talepleri her platformda dile getiriyoruz Kurumun gerçekleştirdiği 15 Temmuz Manşetleri Gazetecilik Atölyesine değinen Çay, iletişim fakültesi öğrencilerinin deneyimli gazeteciler rehberliğinde hazırladığı manşetlerin kendilerini ümitlendirdiğini kaydetti. Genel Müdür Çay, “Öğrencilerimizin mezun olduktan sonra basınımıza daha pozitif katkılar sunacağına inanıyoruz. Sizlerin sahadaki tecrübesinin akademik birikimle bir araya gelmesinin nitelikli çalışmalar ortaya çıkardığını hep birlikte görüyoruz.” şeklinde konuştu. Çay, Kurum Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüklerinde öğrencilere yönelik staj imkânı sunduklarını da belirtti. Dijital telif konusunda da açıklamalarda bulunan Çay, yaşanan gelişmelerin ve basından gelen taleplerin düzenlemeleri zorunlu kıldığını; bu hususta Dijital Mecralar Komisyonuyla görüşmeler yaptıklarını söyledi. Genel Müdür Çay, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Burhanettin Duran öncülüğünde basının taleplerini her platformda dile getirme fırsatı bulduklarını ifade etti. BİK Analitik’i ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz İnternet haber sitelerinin ziyaretçi trafiğinin ölçümlenmesi amacıyla geliştirilen BİK Analitik sisteminin Temmuz ayında devreye alınacak yeni versiyonu hakkında konuşan Çay, “BİK Analitik yazılımını teknolojik gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz. Trafiğin daha nitelikli takibi noktasında önemli bir çalışma olduğu kanaatindeyim” açıklamasında bulundu. Gazetecilerin görüş ve önerilerinin dinlediği toplantı, çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi. Genel Müdür Çay’a Adana ziyaretinde Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun ve Bölge Müdürü Çetin Oranlı eşlik etti.  
Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Adana Bölge Müdürlüğü sorumluluk alanında yer alan illerden gelen gazete ve internet haber sitesi temsilcileriyle Adana’da düzenlenen istişare toplantısında bir araya geldi. Bölge ziyaretlerine önem verdiklerini belirten Genel Müdür Çay, bu tür buluşmaların basın mensuplarıyla doğrudan iletişim kurma açısından önemli olduğunu ifade etti.

Bölgedeki resmî ilan ve reklam desteklerine ilişkin bilgi veren Çay, 2025 yılında bölge basınına 350 milyon lirayı aşkın kaynak aktarıldığını, 2026’nın ilk döneminde ise bu tutarın 213 milyon liraya ulaştığını açıkladı. Kurum olarak yayınların gelirlerini artırmaya yönelik projeler üzerinde çalıştıklarını belirten Çay, kamu kurumları başta olmak üzere tüm paydaşlarla iş birliği içinde sektöre yönelik çözümler üretmeye devam ettiklerini söyledi.

Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Adana Bölge Müdürlüğü görev alanında bulunan resmî ilan ve reklam yayımlama hakkına sahip gazete ve internet haber sitelerinin temsilcileriyle bir araya geldi.
Adana, Hatay, Kayseri, Mersin, Niğde ve Osmaniye illerinden katılım sağlayan 70 süreli yayın temsilcisiyle gerçekleştirilen istişare toplantısında sektördeki gelişmeler değerlendirilerek, geleceğe yönelik beklentiler ele alındı.
Çeşitli vesilelerle bölge ziyaretleri yapmaya gayret ettiklerini dile getiren Genel Müdür Çay, bu toplantılarda basın camiasının temsilcileriyle bir araya gelme imkânı bulduklarını ifade etti.
6 Şubat depremlerinde hayatını kaybedenleri yâd eden Çay, Kurumun o zorlu süreçte basının faaliyetlerini yerine getirebilmesi adına önemli kararlar aldığını hatırlattı.
Depremin etkisinin devam ettiği 4 ilde muafiyetlerin 2027 yılının başına kadar uzatıldığını bildiren Çay, “İnşallah, yeni kararlar almaya ihtiyaç duymadan, depremin izlerini geride bıraktığımız bir döneme kavuşuruz” temennisinde bulundu.
Basınımızın gelirlerini artırmak için çabalıyoruz
Bölgeye yönelik resmî ilan ve reklam desteklerine değinen Genel Müdür Çay, 2025 yılında bölgedeki basın kuruluşlarına 350 milyon lirayı aşkın bir kaynak aktarıldığını; 2026’nın ilk döneminde ise bu rakamın 213 milyona ulaştığını açıkladı.
Çay, “Genel Müdürlükte ve Bölge Müdürlüklerimizde görev yapan arkadaşlarımız, yayınlarımızın daha fazla gelir elde edebilmesine katkı sağlayacak projeler geliştirmek için gayret gösteriyor. Kamu kurumları başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla yakın temas halinde, sektörün ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmeye çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.
Genel Müdür Çay, ilan ve reklam desteklerinin yanı sıra basın çalışanlarına avantaj sağlayacak kurumsal işbirlikleri geliştirdiklerini belirtti.
Talepleri her platformda dile getiriyoruz
Kurumun gerçekleştirdiği 15 Temmuz Manşetleri Gazetecilik Atölyesine değinen Çay, iletişim fakültesi öğrencilerinin deneyimli gazeteciler rehberliğinde hazırladığı manşetlerin kendilerini ümitlendirdiğini kaydetti.
Genel Müdür Çay, “Öğrencilerimizin mezun olduktan sonra basınımıza daha pozitif katkılar sunacağına inanıyoruz. Sizlerin sahadaki tecrübesinin akademik birikimle bir araya gelmesinin nitelikli çalışmalar ortaya çıkardığını hep birlikte görüyoruz.” şeklinde konuştu.
Çay, Kurum Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüklerinde öğrencilere yönelik staj imkânı sunduklarını da belirtti.
Dijital telif konusunda da açıklamalarda bulunan Çay, yaşanan gelişmelerin ve basından gelen taleplerin düzenlemeleri zorunlu kıldığını; bu hususta Dijital Mecralar Komisyonuyla görüşmeler yaptıklarını söyledi.
Genel Müdür Çay, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Burhanettin Duran öncülüğünde basının taleplerini her platformda dile getirme fırsatı bulduklarını ifade etti.
BİK Analitik’i ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz
İnternet haber sitelerinin ziyaretçi trafiğinin ölçümlenmesi amacıyla geliştirilen BİK Analitik sisteminin Temmuz ayında devreye alınacak yeni versiyonu hakkında konuşan Çay, “BİK Analitik yazılımını teknolojik gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz. Trafiğin daha nitelikli takibi noktasında önemli bir çalışma olduğu kanaatindeyim” açıklamasında bulundu.
Gazetecilerin görüş ve önerilerinin dinlediği toplantı, çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi. Genel Müdür Çay’a Adana ziyaretinde Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun ve Bölge Müdürü Çetin Oranlı eşlik etti.
 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve egemengzt.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.