Küllerinden doğan ormanlar
Küllerinden doğan ormanlar
2021 yılında Aladağ’da meydana gelen orman yangınında zarar gören 1.725 hektarlık alan, yürütülen kapsamlı rehabilitasyon ve ağaçlandırma çalışmalarıyla yeniden yeşile kavuştu. Yangının ardından başlatılan çalışmalar kapsamında sahada zarar gören ağaçlar temizlenmiş, toprak hazırlığı yapılmış ve binlerce fidan toprakla buluşturulmuştu.
Adana Orman Bölge Müdürlüğü Pos Orman İşletme Müdürlüğü sorumluluk sahasında yer alan bölgede, bugün genç ormanların sağlıklı gelişimini desteklemek amacıyla kültür bakım çalışmaları aralıksız sürdürülüyor. Fidanların güçlenmesi için yapılan bakım faaliyetleri, ormanın geleceğini güvence altına almayı hedefliyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında denetimli serbestlik hükümlüleri de çalışmalara katılıyor. Bu sayede hem doğanın yeniden canlanmasına katkı sağlanıyor hem de katılımcılar topluma fayda sağlayan üretken bir süreçte yer alıyor.
Aladağ’da küllerinden yeniden doğan ormanlar, doğanın kendini yenileme gücünü ve insan emeğinin birleştiğinde ortaya çıkan umudu bir kez daha ortaya koyuyor. Çalışmalar, daha yeşil bir gelecek için kararlılıkla devam ediyor.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
