Orman yangınlarında yenilikçi dron teknolojisi
Orman yangınlarında yenilikçi dron teknolojisi
Adana’nın Sarıçam ilçesine bağlı Gökbuket Mahallesi’nde çıkan orman yangınına müdahalede, Orman Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen yenilikçi dron sistemi sahada etkin şekilde kullanıldı. Anız yangınından kaynaklandığı değerlendirilen olayda, modifiye edilen dron teknolojisi ilk kez yangın söndürme çalışmalarına entegre edildi.
ADANA’DA ORMAN YANGININA TEKNOLOJİK MÜDAHALE: DRON DESTEKLİ SÖNDÜRME SİSTEMİ SAHADA
Orman Genel Müdürlüğü, orman yangınlarıyla mücadelede teknolojik kapasitesini artırmaya devam ederken, Adana Orman Bölge Müdürlüğü bünyesinde geliştirilen sistemin özellikle zor ulaşılabilir alanlarda kara ekiplerine önemli destek sağladığı belirtildi.
ZOR ARAZİDE HIZLI MÜDAHALE
Geliştirilen dron sistemi, sarp ve erişimi güç bölgelerde görev yapan ekiplerin çalışmalarını kolaylaştırırken, yangın noktasına hızlı şekilde ekipman, kişisel koruyucu donanım ve ilk yardım malzemesi ulaştırabilme kapasitesiyle dikkat çekiyor.
Ayrıca sistemin, yangının ilerleme yönüne köpük ve yangın geciktirici (retardant) maddeler uygulayarak alevlerin yayılım hızını düşürmeye yardımcı olduğu bildirildi.
ANLIK GÖZLEM VE KOORDİNASYON AVANTAJI
Dron teknolojisinin bir diğer önemli özelliği ise havadan anlık gözlem imkânı sunması oldu. Yangının seyri ve yayılım yönü sürekli takip edilerek, ekipler arasında koordinasyonun daha etkin sağlanması hedeflendi.
Yetkililer, sistemin gelecekte yangınla mücadelede daha geniş kullanım alanı bulmasının planlandığını ifade etti.
Öte yandan, anız yangınının çıkışına sebep olduğu değerlendirilen kişiler hakkında savcılık tarafından adli süreç başlatıldığı bildirildi.
OB’DE DEĞERLENDİRME TOPLANTISI
Öte yandan Adana Orman Bölge Müdürü Tahsin Etli başkanlığında, bölge müdür yardımcıları ve şube müdürlerinin katılımıyla değerlendirme toplantısı yapıldığı öğrenildi. Toplantıda, Bölge Müdürlüğünün 2026 yılı faaliyet programı, gerçekleşme durumları ve önümüzdeki süreçte atılacak adımların detaylı şekilde ele alınırken; Orman Genel Müdürü Bekir Karacabey’in talimatları doğrultusunda yürütülen çalışmaların güncel durumunun değerlendirildiği ifade edildi
Ayrıca tasarruf tedbirleri kapsamında hayata geçirilen uygulamalar ile gelir getirici projeler hakkında sunumlar yapılarak, orman köylüsüne ve ülke ekonomisine sağlanan katkılar görüşüldü.
Bölge Müdürlüğü’nün internet sitesinde konuya ilişkin, "Yeşil Vatan" için çalışmalarımızı etkin, verimli ve sürdürülebilir bir anlayışla sürdürmeye devam ediyoruz” denildi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
